fredag 30 september 2011

"Jag ska aldrig skaffa en blogg i hela mitt liv..."

Jaha och nu sitter jag här med en blogg och skriver mitt första inlägg. Men den här bloggen är inte till för att jag ska kunna lägga upp dagens outfit eller för att berätta vad jag åt till lunch eller berätta om min nya diet. För sånt är tydligen en standrad på alla andra skit bloggar. Det kan dock hända att det här kommer va en skit blogg också. Men jag är faktiskt tvingad att skaffa en blogg genom skolan. Och det är jag faktiskt lite anti emot. Men nu är det som det är och världen går inte under för det.
Jag har en känsla av att det här kommer bli ett klaga arslet av mig inlägg. Men hey det är ju vad den här är till för. Eller inte riktigt. Men lite. Här ska jag under en tid uttrycka vad jag känner och tänker om olika saker. Men också vad jag lärt mig. Tänka till kring det projektarbete vi jobbar med. Ett samhälle söker sin berättelse. Jag är sjukt peppad. Nästan för mycket. jag vill så mycket. Men verken tiden eller mina skills räcker liksom till.

Det jag ska klaga lite på är att vi har fått så sjukt många handledar tillfällen. Typ 1,5 vecka försvinner ju på introduktion. Dock så kan jag också tycka att det har varit ett väldigt bra innehåll vid handledar tillfällena för dom som är helt nya på fältet. Men för mig känns det bara som en upprepning. Och känner att alla små extra uppgifter mer är ett hinder än insperation. Det kan också handla om att jag redan vet vad jag vill göra i stora drag.

Kände ingen när jag började den här kursen. Men verkar hamnat i en jätte bra grupp. Vi har ju inte träffat varandra så jätte mycket ännu, men som det är nu så tror jag det ska vara lätt att komma överens med dom. Eller så kommer det sluta med att jag surar för jag inte får som jag vill. Ibland måste jag va bättre på att lyssna på vad alla andra säger. Fast kan ju vara så att jag redan blivit det. Det återstår att se när det här projektet sätter fart på riktigt. Typ nästa vecka.

Den här veckan har jag lärt mig att även om man själv har en ide eller en plan så måste man kunna ta in någon annans insperation.

Nästa gång jag bloggar kommer jag skriva om trappor och dörrar. Sjukt intressant. Och om det sker ett teknsikt under kommer det även en bild ;P


                                                                      "Be who u are...."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar